Obiektywy do bezlusterkowców: szerokokątne (Venus Optics, Olympus, Lensbaby)
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica filtra [mm]: 67
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Apochromatyczny makro obiektyw o powiększeniu 2:1 z minimalnym dystansem ogniskowania 20,5 cm i wewnętrznym ogniskowaniem. Posiada 3 szkła o bardzo niskiej dyspersji i cechuje się znakomitą korektą aberracji chromatycznych. 13-listkowa przysłona zapewnia naturalny i piękny efekt bokeh.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica filtra [mm]: brak możliwości stosowania
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw Laowa 4 mm f/2,8 Fisheye zapewnia wyjątkowe pole widzenia wynoszące 210 stopni i może tworzyć obrazy o okrągłym polu widzenia (dla aparatów MFT). Dzięki temu możliwe jest stworzenie zdjęć panoramicznych 360 stopni na podstawie tylko 2-3 zdjęć. Obiektyw jest przy tym niezwykle kompaktowy - waży zaledwie 135 g.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica filtra [mm]: 46
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Zmień kąt nachylenia płaszczyzny ogniskowania do matrycy w zakresie 0-15°, tak aby uzyskać wyjątkowo plastyczne nieostrości. Composer Pro II w wersji z obiektywem Edge 50 mm RF daje standardowy kąt widzenia, zapewniając przyjemne fotografowanie i filmowanie wielu tematów. Umożliwia korzystanie z filtrów 46 mm i ma 9-listkową przysłonę.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica filtra [mm]: 46
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Wyjątkowy obiektyw 3w1, który pozwala na uzyskanie 3 różnych efektów wizualnych. Pod obracaną przednią częścią znajdują się 3 elementy optyczne - Twist, Velvet i Sweet. Posiada wielokrotnie powlekaną optykę i zapewnia minimalny dystans ostrzenia 20,3 cm.
Szerokokątny obiektyw o bardzo dużej jasności. Charakteryzuje się jedynym w swoim rodzaju mechanizmem błyskawicznego nastawienia ostrości, z którego możemy korzystać zarówno podczas filmowania, jak i fotografowania (MSC). Ponadto dodatkowa powłoka ZERO (Zuiko Extra-low Reflection Optical) niweluje wypalenia i efekt duszków. Jest doskonałym rozwiązaniem w tzw. street photo, w sytuacjach słabego oświetlenia albo wszędzie tam gdzie chcemy rozmyć tło.
Venus Optics to bezkompromisowy producent, który oferuje wysokiej jakości optykę w przystępnej cenie. Venus Optics Laowa 9 mm f/5,6 FF RL to pierwszy w historii obiektyw reaktalinearny o takiej ogniskowej przeznaczony do pełnoklatowych korpusów. Nie powoduje on efektu "rybiego oka". Ta innowacyjna konstrukcja składa się z 14 elementów optycznych, które rozmieszczone są w 10 grupach - w ich skład wchodzą między innymi dwie soczewki asferyczne, dwa szkła o niskiej dyspersji oraz soczewka o wysokim współczynniku załamania światła. Takie rozwiązanie pozwoliło na redukcję aberracji chromatycznej i zniekształceń do minimum. Całość zamknięta jest w stylowej obudowie z metalu, a całość waży zaledwie 350g.
Laowa 6mm f/2 Zero-D MFT to ultraszeroki obiektyw Micro 4/3, zniewalający do aparatów M4/3, gimbali, handheldów, dronów FPV itp. Obiektyw o wadze 188g ze standardowym gwintem 58mm do wkręcania filtrów sprawia, że może być obiektywem w zestawie podróżnym z mniejszym obciążeniem. Szeroki kąt widzenia 121,9° pozwala z łatwością uchwycić każde otoczenie. Duży otwór przysłony f/2 zwiększa elastyczność obiektywu do fotografowania w słabych warunkach oświetleniowych. Funkcja Zero-D sprawia, że obiektyw ten może być wykorzystywany do fotografowania krajobrazów, budynków i projektów wnętrz.
Obiektyw kompatybilny z mocowaniami Lensbaby Lensbaby Composer Series, Legacy Muse, Control Freak i Scout Lens (sprzedawane oddzielnie), które umożliwiają zmianę płaszczyzny ogniskowania w celu kreatywnej zabawy z nieostrościami. W zestawie z 11 dyskami przysłony, zapewniającymi twórczą zabawę z efektem bokeh.
Lensbaby Sol 22 mm f/3.5 to obiektyw typu tilt-shift, pozwalający na wychylenie osi optycznej. Wyróżniający się idealnym punktem ostrości, który otoczony jest gładkim rozmyciem, tzw. efektem bokeh.
Wyjątkowy obiektyw 3w1, który pozwala na uzyskanie 3 różnych efektów wizualnych. Pod obracaną przednią częścią znajdują się 3 elementy optyczne - Twist, Velvet i Sweet. Posiada wielokrotnie powlekaną optykę i zapewnia minimalny dystans ostrzenia 20,3 cm.
Wyjątkowy obiektyw 3w1, który pozwala na uzyskanie 3 różnych efektów wizualnych. Pod obracaną przednią częścią znajdują się 3 elementy optyczne - Twist, Velvet i Sweet. Posiada wielokrotnie powlekaną optykę i zapewnia minimalny dystans ostrzenia 20,3 cm.
Szerokokątny, jasny obiektyw o maksymalnym powiększeniu 1:2 i minimalnym dystansie ostrzenia 14 cm. Z matrycą APS-C zapewnia kąt widzenia odpowiadający ogniskowej 44 mm dla formatu pełnoklatkowego.
Szerokokątny, jasny obiektyw o maksymalnym powiększeniu 1:2 i minimalnym dystansie ostrzenia 14 cm. Z matrycą APS-C zapewnia kąt widzenia odpowiadający ogniskowej 44 mm dla formatu pełnoklatkowego.
Szerokokątny, jasny obiektyw o maksymalnym powiększeniu 1:2 i minimalnym dystansie ostrzenia 14 cm. Z matrycą APS-C zapewnia kąt widzenia odpowiadający ogniskowej 44 mm dla formatu pełnoklatkowego.
Wyjątkowo lekki i zgrabny obiektyw przypominający wyglądem pokrywkę na korpus aparatu. Ogniskowa 9 mm (odpowiednik 18 mm dla formatu 35 mm) pozwala na uzyskanie bardzo szerokiego kąta widzenia. Obiektyw charakteryzuje się ciekawą plastyką oraz lekka nierównością naświetlenia. Doskonale sprawdzi się przy artystycznych zdjęciach oraz tzw. street photography. Obiektyw posiada stałą wartość przysłony, bez możliwości zmiany.
Wyjątkowo lekki i zgrabny obiektyw przypominający wyglądem pokrywkę na korpus aparatu. Ogniskowa 9 mm (odpowiednik 18 mm dla formatu 35 mm) pozwala na uzyskanie bardzo szerokiego kąta widzenia. Obiektyw charakteryzuje się ciekawą plastyką oraz lekka nierównością naświetlenia. Doskonale sprawdzi się przy artystycznych zdjęciach oraz tzw. street photography. Obiektyw posiada stałą wartość przysłony, bez możliwości zmiany.
Szerokokątny obiektyw o dużej jasności f/2.0. Ogniskowa 12 mm (odpowiednik 24 mm dla matryc pełnoklatkowych) doskonale sprawdzi się w fotografii reporterskiej, ciasnych pomieszczeniach lub fotografii krajobrazowej. Dzięki dużej jasności możliwe jest fotografowanie i filmowanie w warunkach słabego oświetlenia.
Szerokokątny obiektyw o dużej jasności f/2.0. Ogniskowa 12 mm (odpowiednik 24 mm dla matryc pełnoklatkowych) doskonale sprawdzi się w fotografii reporterskiej, ciasnych pomieszczeniach lub fotografii krajobrazowej. Dzięki dużej jasności możliwe jest fotografowanie i filmowanie w warunkach słabego oświetlenia.
Profesjonalny obiektyw, który za sprawą ogniskowej o ekwiwalencie 34 mm (dla formatu 35 mm) jest chętnie wybierany przez fotografów portretowych do ukazania postaci na szerszym planie. Natomiast duży otwór względny sprawia, że osiągnięcie płytkiej głębi ostrości nie sprawia problemu, a zdjęcia zyskują głębię i profesjonalny wygląd. Zaawansowany system AF sprawia, że ustawianie ostrości jest nie tylko szybkie, ale i precyzyjne co w połączeniu z doskonale wykonaną obudową tworzy wyjątkowy produkt klasy Premium.
Szerokokątny obiektyw o bardzo dużej jasności. Charakteryzuje się jedynym w swoim rodzaju mechanizmem błyskawicznego nastawienia ostrości, z którego możemy korzystać zarówno podczas filmowania, jak i fotografowania (MSC). Ponadto dodatkowa powłoka ZERO (Zuiko Extra-low Reflection Optical) niweluje wypalenia i efekt duszków. Jest doskonałym rozwiązaniem w tzw. street photo, w sytuacjach słabego oświetlenia albo wszędzie tam gdzie chcemy rozmyć tło.
Najczęściej kupowane
Porady
Jaki obiektyw kupić do filmowania?
Przygotowaliśmy dla Ciebie garść porad oraz wybraliśmy kilka modeli, którymi powinieneś się zainteresować.
Obiektyw macro. Co musisz wiedzieć przed zakupem?
Szukasz szkła do makrofotografii? Zastanawiasz się który obiektyw da Ci największa zbliżenia? Jesli lubisz robić zdjęcia kwiatom, owadom, biżuterii, koniecznie to przeczytaj!
Jaką ogniskową wybrać? Lepszy szeroki kąt czy teleobiektyw?
Dowiedz się, co to jest ogniskowa oraz kiedy warto sięgnąć po obiektyw 24 mm a kiedy po 100 mm.